Wednesday, July 27, 2011

PERSIAPAN KONVO

Assalamualaikum wbt

Di pejabat….

“Bila Aisyah konvo?”

“Lagi 2 tahun…huhu.”

“Tak pe, nanti time Aisyah konvo kami semua bagi Aisyah bunga dan teddy bear. Asalkan Aisyah selalu contact ngn kami..hehe”

“Wah, beruntungnya saya.”


Seronoknya melihat kakak-kakak dan abang-abang bergraduan pada minggu ini. Tiba-tiba rasa macam tak sabar je nak menamatkan pengajian lebih awal. Tapi saya sudah berazam akan menyambung ke peringkat Master selepas ini. Jika ada rezeki, saya juga ingin melanjutkan pengajian ke peringkat PhD. Itulah cita-cita saya.

Persiapan untuk istiadat konvokesyen kali ini dilakukan seperti biasa biarpun saya tidak terlibat secara rasmi. Kebetulan pegawai tempat saya bekerja ditugaskan untuk menguruskan protokol istiadat konvokesyen, lalu dia mengajak saya untuk meletakkan tagging kedudukan kerusi-kerusi Canselor (Raja Permaisuri Tuanku Bainun), Pro Canselor, Naib Canselor dan dekan-dekan dari setiap fakulti. Nak tahu tak apa yang berlaku?

Persiapan sehari sebelum Majlis Istiadat Konvokesyen


“Aisyah nak merasa duduk di atas kerusi Raja Permaisuri Tuanku Bainun tak?”

“Boleh ke? Tak kena tulah ke?” gurauku.

“Tak pe, bukan semua orang berpeluang dapat duduk kerusi ini. Bertuah Aisyah hari ini sebab ikut saya.”

“Betul ni?”

“Betul. Jangan risau. Duduk je.”

Puteri Nor Aisyah duduk atas kerusi Raja Permaisuri Tuanku Bainun.
(Alamak! baju tak match pula..huhu)

Sekian.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails