Wednesday, June 10, 2015

NO FEELING

Salam...

Baru-baru ini I baru balik dari Camp ABC, Janda Baik. Minggu pertama cuti dah penuh aktiviti bagai.Kami diwajibkan hadir ke Multaqa Guru SMAN, iring pelajar ke KESUMA dan Mukhayam. Sapa kata jadi cikgu ini best dapat cuti lama-lama? Hakikatnya tidak pun, so you guys kena appreciate pengorbanan seorang guru OK.

Berbalik kepada cerita Camp ABC yang saya hadir. Sebelum itu, I nak explain yang ABC tu bukan belajar huruf tadika ye, tetapi it's stand for Awareness Before Change. Pengalaman yang sangat menarik. Jadual sangat padat, dan yang paling unik slot start 4.30 pagi uolss. Tapi I memang tak mengantuk langsung. I pun tak tahu nak start cerita dari mana dulu. Hahaha...

Dari kesemua aktiviti, ada satu perkara yang menyebabkan I bermuhasabah iaitu tentang Nafas Damai. I sangat pelik, kenapa I tak boleh langsung menangis, sedih, meluahkan segala-segala perasaan yang terbuku di dalam hati. Sampai peserta yang lain hairan bin pelik. " Aisyah, you ni normal or tak? Kenapa macam tak ada perasaan langsung?"

Saya memang akui dan bertanya pada diri, 'Cekal sangat ke aku ni sampai tak boleh menitiskan air mata langsung...atau memang belum merasai liku-liku dan cabaran kehidupan...'

Kebiasaan, slot-slot muhasabah ini mesti menyentuh tentang parents, pasangan, keluarga, anak-anak dan orang sekeliling.
Parents - Ok je, kalo kena marah tu biasa ler. Mereka marah pun demi kebaikan kita juga (settle)
Pasangan - Bujang senang, tak pernah couple dan bertunang...single lagi (settle)
Anak-anak - Tak kahwin lagi, so jangan tanya kenapa I menangis ( settle)
Orang sekeliling - Cikgu-cikgu sekolah dan anak-anak murid yang happy je (settle)

So, I dah bleh buat kesimpulan yang I memang tiada masalah hidup. Masalah sekarang macam mana nak kasi income membiak. Financial mantap dan stabil je.


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails