Saturday, April 30, 2011

SHOPPING BUKU LAGI

Assalamualaikum wbt.

Usai sahaja Aisyah update blog (entri GANJARAN) tengahari tadi, tiba-tiba roommate (Fatin) mengajak Aisyah pergi ke Pesta Buku Antarabangsa sekali lagi. Lagipun jarak antara Tanjong Malim dengan Kuala Lumpur bukannya jauh sangat, harga tiket bas pun baru RM 7 je. Kak Jah pun ikut sekali (ahli bait Aisyah).


Bersama roomate tercinta, Fatin di hadapan PWTC


Ahli bait Aisyah 3-5-12 a.k.a Rumah Kayangan JMK. Fatin dan Kak Jah

Aisyah juga dimaklumkan bahawa novelis Indonesia terkenal Habiburrahman El Shirazy akan datang ke PWTC pada petang tersebut. Kebetulan Aisyah juga ingin membeli beberapa buah buku lagi. Kami bertolak selepas solat Zohor dan makan tengahari bersama. Kami tiba di PWTC kira-kira jam 4 petang. Memang sesak sangat (maklum sahaja hari Sabtu). Ramai pelajar sekolah dan ibu bapa yang membawa anak-anak mereka untuk membeli buku latihan dan rujukan UPSR, PMR dan SPM di Pesta Buku tersebut.

Setibanya di booth buku Al-Hidayah (menjual novel-novel Habiburrahman), hasrat ingin bertemu dengan novelis tersebut, malangnya beliau baru sahaja pulang (huhu…Aisyah tiba sejam lewat).

Puas juga kami bertiga membeli buku dan berjalan-jalan di sekitar booth jualan yang terletak di PWTC. Tidak sangka juga Aisyah dapat bertemu rakan-rakan lama yang belajar di UPM, UKM, UM, UIA di Pesta Buku tadi. Kepada teman-teman yang masih lagi belum berkunjung ke Pesta Buku lagi, jangan lepaskan peluang kerana esok adalah hari terakhir.

Sekian

Antara novel dan buku masakan yang dibeli~

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails