Thursday, September 8, 2011

MANISNYA UKHUWAH

Assalamualaikum wbt.

Manisnya ukhuwwah kerana Allah. Manisnya ukhuwwah apabila hati-hati dipaut bersama oleh rasa keimanan dan diikat dengan simpulan kasih sayang. Semuanya di atas izin dan rahmat Allah Azza Wajalla apabila kami sekali lagi berjaya duduk bersama mengukuhkan ikatan-ikatan hati kami dalam menagih cinta Rabbi melalui jamuan raya sebentar tadi setelah empat bulan tidak bersua. Pengisian rohani turut disampaikan. Semoga kami dapat menjadi batu-batu berharga yang turut sama mengukuhkan binaan dan menyokong antara satu sama lain. InsyaAllah.

Sekian.



1 comment:

huzazi said...

Dari Bara r.a. berkata bahawa Rasulullah saw bersabda; Tiadalah dua orang muslim yang bertemu lalu keduanya berjabatan tangan, kecuali diampuni dosa-dosa keduanya sebelum keduanya berpisah. (H.riwayat Abu dawud.no.5212)
Dari Muadz r.a. berkata bahawa rasulullah saw bersabda; Orang yang mencintai satu sama lain kerana Allah, maka akan berada di bawah naungan Arasy Allah pd hr yg tdk ada naungan kecuali naungan ArasyNYA. Mereka dicemburui oleh para Nabi dan para syuhada'.(H.riwayat Ibnu Hibban)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails