Monday, September 5, 2011

GEGARAN GEMPA BUMI

Assalamualaikum wbt

Entry kali ini saya ingin berkongsi biarpun saya tidak pernah mengalami situasi tersebut. Ini sudah masuk kali kedua sepanjang saya berada di KHAR, UPSI. Kejadian berlaku setiap kali waktu saya sedang enak dibuai mimpi..huhu. Memang tidak sedar langsung! Ish,ish,ish.

Seperti biasa, saya akan bangun untuk menunaikan solat subuh yang dikejutkan oleh alarm telefon bimbit. Saya agak terkejut melihat missed call yang terlalu banyak. Disebabkan keadaan yang agak masih mengantuk lagi, saya terus menuju ke bilik air untuk berwuduk. Usai sahaja solat, saya terus ‘online’. Maklumlah saya memang jenis yang tidak ‘shut down’ laptop sepanjang malam. Sengaja membiarkan agar alunan bacaan Al-quran terus menemani sepanjang tidur saya.

Agak memeranjatkan apabila membaca wall post facebook menceritakan gegaran yang dirasai di KHAR. Biar betul!! Patutlah ramai yang call saya malam tadi. Saya benar-benar tidak sedar langsung kekecohan yang berlaku malam tadi. Gegaran berlaku sekitar 2 pagi dan semua pelajar dikehendaki mengosongkan bangunan kediaman KHAR. Menurut mereka, pihak polis dan bomba turut berada di KHAR setelah menerima laporan gegaran yang berlaku.

Ya Allah, bayangkan jika bangunan KHAR setinggi 9 tingkat itu runtuh akibat gegaran gempa bumi. Saya dan Fatin mungkin akan menjadi mangsa terkorban akibat tertimbus dalam runtuhan. Alhamdulillah, semua dalam keadaan selamat, tiada apa-apa yang berlaku.

Pengajaran : Jangan 'tidur mati' sangat...(^_^)

Sekian.

Inilah bangunan kediaman Kolej Harun Aminurrashid (KHAR), UPSI

Sila klik link ini http://mujahidahwana.blogspot.com/2011/09/khar-gempa-bumi.html

Gempa Bumi di Sumatera terasa di Pulau Pinang dan Perak

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails