Monday, September 5, 2011

RAYA 2011

Family Hajah Maheran ( ini baru separuh je)

Assalamualaikum wbt.

I know it's a bit late to wish this, but...

Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir dan Batin.

Hari raya adalah hadiah. Bukan matlamat kita. Kita belum sampai pada matlamat kita. Ramadhan hanyalah pembantu untuk kita mencapai matlamat kita. Redha Allah, itulah matlamat kita.

Alhamdulillah, Allah izinkan kita melalui 29 hari Ramadhan dan kini Syawal menjelang. Seperti tahun-tahun sebelum ini, saya dan keluarga sudah semestinya beraya di mana lagi kalau bukan Parit, Perak. Kalau kami berkumpul satu keluarga mesti keluar cakap ‘Parit’.

Gambar raya keluarga pun main redah je. Sibuk sangat melayan tetamu. Tahun ini saya menjadi mangsa untuk berada di dapur. Penat je bergaya dan melawa, akhirnya kena duduk dapur jugak..huhu. Biasalah tugas wanita yang hakiki.

Sudah menjadi kebiasaan, semakin lama kami meningkat dewasa. Kali ini adik perempuan saya menjadi mangsa usikan saudara-mara. Insyaallah, sudah nampak tanda-tanda langkah bendul ini! Orang Parit juga. Sudah bekerjaya dalam bidang yang sama. Doktor Pakar gitu..!! Pilihan keluarga memang yang terbaik. Yang penting boleh “masuk” dengan cara keluarga kami.

Raya kali ini panggilan ‘Kak Cho’ telah berubah menjadi ‘Wan Cho’. Huhu, anak buah semakin bertambah. Nasib baik tak minta duit raya kat ‘Wan Cho’. Almaklumlah belum bekerjaya lagi. Insyaallah tunggu 2 tahun lagi baru boleh tuntut duit raya..hehe.

Sekian.

Gambar spontan je ni..hehe

Adik-beradik yang sudah besar...yang paling sihat walafiat pun ada!

Adik-beradik perempuan (selalu bergosip)

ummi tercinta

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails