Wednesday, August 24, 2011


Assalamualaikum wbt.

Semalam sempat juga membeli-belah, cari tudung raya. Hehe…nampak berkenan terus beli. Asalkan tidak tabarruj. Saya mula tahu perkataan ‘tabarruj’ sewaktu berada di tingkatan tiga. Ketika itu kami (adik-beradik dan cousin perempuan) tengah bersiap di pagi raya, masing-masing sibuk menayangkan baju raya masing-masing. Ada yang bermanik-manik, bersulam, kerrawang dan sebagainya.

Tidak semena-mena, adik lelaki (Megat Ahmad Yusuf) berkata,

“Orang perempuan tak elok bertabarruj.”

“Hah, tabarruj..??”

“Berhias secara berlebihan. Sekadar perkongsian je. Alhamdulillah, kakak-kakak Ahmad ni tidak bertabarruj.”

Begitulah sikap kami adik-beradik sentiasa ingat-mengingati. Peranan saya sebagai kakak sulung, saya selalu menasihati adik-adik untuk rajin berusaha dalam pelajaran. Adik perempuan yang kedua pula selalu tegur dalam bab agama. Adik lelaki yang ketiga selalu mengambil berat tentang hal ehwal kami terutama kakak dan adik perempuan (caring gitu). Adik lelaki yang keempat suka memasak dan memastikan waktu makan sentiasa ada makanan, sebab itu badan dia memang nampak sihat walafiat. Adik perempuan yang kelima sentiasa memastikan rumah kami sentiasa dalam keadaan bersih dan kemas. Bab-bab kerja rumah memang dia yang selalu yang uruskan. Lastly, adik yang bongsu lagi manja suka basuh kereta. Haha~

Ah, rindunya nak berkumpul dengan kalian. Sejak masuk asrama dan universiti kami jarang dapat berkumpul sekali. Mesti tak lengkap 6 orang. Masing-masing berlainan cuti. Huhu..

Biarpun masing-masing ada facebook dan YM tapi berbeza sangat. Jumpa secara ‘live’ tak sama seperti berhubung dengan alam maya.

~ Kak Cho~ Mood nak pulang beraya di kampung dan jumpa dengan adik-adik tercinta. Tak sabar nak tunggu hari Sabtu ni. Yeay! Jom balik kampung..!

Jom balik Paris...

2 comments:

izzaidah mohtadi said...

kak aisyah . umah sape nie ? umah akak ke ?

Aisyah Mawarddah said...

yup...knp izzaidah??

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails