Thursday, June 23, 2011

TIDAK SAKIT LAGI


Assalamualaikum wbt.

***Situasi di klinik gigi kerajaan Tanjong Malim (bersebelahan UPSI)***

Pelbagai persoalan bermain di fikiran saya. Tiba-tiba saya rasa geli-geliman seluruh badan apabila nama saya dipanggil.

"Adakah doktor tu dah tukar gloves, penyedut air liur, cawan, bib dan barang-barang besi?" Entah mengapa saya membayangkan jika gloves yang ditangan doktor itu telah diletakkan di dalam mulut orang lain dan doktor tersebut malas untuk menukarkannya. Wekkk..!!! Keadaan bilik yang agak tidak kemas dan teratur menyebabkan saya tidak berkeyakinan akan khidmat rawatan yang akan diberikan oleh doktor tersebut. Muka nurse pula nampak sombong je. Dahlah kena tunggu giliran tiba selama 1 jam!

Waktu tu saya rasa macam nak patah balik je, lain kali lah buat pemeriksaan gigi.

Akhirnya saya bertekad untuk ke klinik gigi swasta (hadapan UPSI).

Biarlah kos rawatan jauh berbeza, asalkan saya puas hati dan gigi saya tidak sakit lagi. Saya yakin bahawa bahan disposable (bahan yang digunakan sekali sahaja seperti gloves, mask, penyedut air liur, cawan, bib yang diletak di dada pesakit dan sebagainya) dan barang bebas dari kuman (autoclave dan cecair pembunuh kuman). Doktor pula memang baik dan mesra pesakit. Saya tidak mengalami sebarang kesakitan dan nyilu sewaktu proses menampal gigi.

Secara ringkasnya, sayangilah gigi anda dan jagalah ia dengan baik. Kerana kos untuk merawat lagi mahal dari kos untuk mencegah.

1 comment:

azwa amani said...

huhuhuhu..kak aisyah ni...awin takut nak jumpa dr gigi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails