Wednesday, June 1, 2011

REZEKI

Assalamualaikum wbt.

Segala puji bagi Allah yang masih memberi peluang untuk kita bernafas dalam jiwa hamba. Juga segala puji bagi-Nya yang sentiasa membuka ruang untuk kita bertaubat di atas segala dosa dan khilaf yang kita lakukan. Cuma kita, yang kadangkala lalai dan sentiasa lalai, dengan melepaskan setiap masa-masa emas yang datang dan kemudian ia pergi takkan pernah kembali lagi walau sesaat.

Sejak Aisyah bekerja sebagai 'Skim Pelajar' dan mengajar tuisyen, laptop and internet are no longer my first passion everytime i'm being home . Kadang-kadang nak update blog pun kurang rajin (ikut mood). Aisyah lebih suka mengisi masa dengan menyelesaikan kerja-kerja rumah dan memasak (practice dari sekarang…hehe)

Diam tak diam sudah hampir sebulan Aisyah bekerja di Bahagian Sumber Manusia, unit Cuti Belajar (pensyarah2 USPI yang sambung pengajian di luar negara). Sejak bekerja di bahagian ini, tiba-tiba perasaan Aisyah ini stimulate untuk sambung Master ( degree pun belum habis dah berangan nak sambung Master…hehe). Ummi pesan, kita perlu merancang untuk jangka masa panjang, setidak-tidaknya melihat diri kita 5 tahun akan datang. Aisyah bertambah semangat dan bermotivasi melihat pensyarah-pensyarah atau tutor yang bersudah bergelar Doktor Falsafah sebelum mencecah usia 30 tahun. Aisyah perlu berusaha lebih gigih untuk menjadi seperti mereka!

Tempat Aisyah bekerja di Bangunan Canselori UPSI


~Pejabat saya di unit Cuti Belajar~


Rakan-rakan sekerja

Dear my roommate Fatin, thank you for being the most understanding and supportive me which always cheer me up whenever I feel tired. Remind me whenever I forget, make joke for me to laugh. Setiap hari kami berpisah berjam-jam lamanya. Komitmen kami berbeza. Aisyah di Canselori dan Fatin di pejabat KHAR. Belum lagi dengan tuisyen yang hampir setiap malam. Namun perpisahan itu kami rasakan persahabatan semakin erat dan akrab (ecece…mesti Fatin touching bila baca ni, hihi)


My lovely roommate~ Fatin and me

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails