Wednesday, December 28, 2011

KEMBALI BERSEMANGAT


Assalamualaikum wbt.

Alhamdulillah, selamat tiba di Tanjong Malim setelah meluangkan sedikit  masa bersama adik-adik saya yang belajar kat UPM. Kami mengambil keputusan untuk tidak pulang ke rumah sempena cuti ‘study week’. Dah faham dengan perangai masing-masing, confirm tak study punya! Justeru itu, kami merancang untuk keluar bersantai sesama adik-beradik sebelum bermulanya final exam. Sebagai kakak sulung, saya harus mengalah dengan mereka untuk turun ke Serdang dengan menaiki KTM. Dua lawan satu, semestinya kena ikut mereka. Kalau nak berjalan-jalan di Tanjong Malim, bukannya ada tempat yang menarik sangat…huhu.

Sebenarnya, saya  ingin mencari mood study yang tidak mucul-muncul lagi. Parah dah ni! Kebetulan adik saya tinggal di kolej 17, di mana kebanyakkan pelajar di situ mengambil jurusan perubatan. Setahu saya, pelajar medik ini skema belaka. Termasuk dengan adik saya sendiri.  Asyik study 24 jam! Manalah tahu, kot2 aura study mereka boleh meresap ke dalam diri saya ini.

Memang betul! Tak dengar bunyi bising langsung. (Mungkin ramai yang pulang bercuti). Hanya kedengaran bunyi siren ambulan je kerana kolej kediaman K17 mereka bersebelahan dengan Hospital Serdang. Melihat ketekunan dan kesungguhan mereka study bagai nak mati, terus saya dapat aura tersebut. Saya kembali bersemangat!!!

Buat Adibah dan Ahmad, buat yang terbaik untuk final exam. All the best. Doakan untuk Kak Cho sekali!

 
With my sis & bro

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails