Friday, February 20, 2015

PERANCANGAN KE KOREA 1

Selamat pagi kawan-kawan.

Tinggal lebih kurang 3 minggu lagi saya dan geng cikgu bujang akan travel ke Korea secara backpacker. Kami dah beli tiket ini pada November 2014 dan terbang pada Mac 2015. So lebih kurang 5 bulan je persiapan kitorang. Sangat teruja kerana waktu itu adalah musim bunga. Korea adalah negara ke-5 yang bakal saya jejaki. Sebelum ini travel ke negara-negara matawang rendah. Almaklumlah masa tu masih student lagi. So bila dah kerja, upgrade sket.

November~ beli tiket flight
December~ Cuti & Banjir
Januari~ Mengajar, mesyuarat, program sekolah, bla..bla..
Febuari~ Terhengeh- hengeh booking guesthouse & apply cuti...huhu
Mac ~ Terbang

Nak dijadikan cerita, dalam kesibukkan menjalankan tugas sebagai guru di sekolah, tak sedar tarikh semakin dekat. Baru perasan yang kami tak booking lagi penginapan untuk di sana. Sekurang-kurangnya 2 or 3 bulan dah settle. Saya pulak tinggal 3 minggu...hampeh betul!! Apa lagi, kelam-kabut cari guesthouse untuk kami bertujuh. Rupanya senang je nak booking, sbb buat reservation secara online. Then , mereka akan reply by emel. Semua emel yang saya terima adalah sangat mendukacitakan.Banyak yang dah penuh, kalo ada pun yang mahal-mahal. Padan muka, sapa suruh buat reservation last minute. Insaf, insaf...huhu.

Dengan semangat kegigihan, kecekalan dan kesungguhan...akhirnya dapat juga. Saya cari kat booking.com. Alhamdulillah, lega sangat2.

Tiket flight~ Done
Booking penginapan ~ Done
Draf Itinerary~ Done
List menu makanan~ otw
List Barang Keperluan~ Done
Bajet kewangan ~70%
Subway Apps~ Done
Currency Apps~ Done
Kiblat Apps ~ Done
Final Itinerary~ otw
Bahasa Korea ~ otw

Ok, nak sambung siapkan soalan ujian selaras pulak.





No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails