Thursday, February 19, 2015

DUIT KUTU


Last main duit kutu masa zaman sekolah. Sekarang ini, saya buat simpanan dalam takaful. Sekurang-kurangnya beranak pinak jugak duit tu. Kawan-kawan saya kat bilik guru memamg rajin main duit kutu especially untuk beli pinggan ke, tupperware ke, cadar bagai. Memandangkan saya antara guru paling muda, mungkin belum sampai masa untuk beli barang-barang macam tu lagi. Haha...bajet sangat!

Disebabkan saya jenis kaki travel, saya telah menghasut agar mereka tidak lagi main duit kutu untuk beli pinggan, tupperware dan cadar...jeng, jeng, jeng. Saya telah menghasut dan mempengaruhi mereka untuk main kutu beli tiket flight.  Hahaha...! Akhirnya mereka bersetuju dengan syarat saya adalah ketua rombongan cik kiah!! Ambik kau! Menyesal pulak menghasut dorang, kah, kah, kah...So, saya pun bersetuju, mujur ada geng2 travel ramai, refer kat dorang je nanti.

Bukan setakat menghasut beli tiket flight je, mereka juga telah terpengaruh dengan saya yang suka shopping online di LAZADA.COM.... haha. Memang pakai akaun maybank2u I jelah. Lepas ni saya perlu ada letak GST inclusive sekali. Nakal betul Teacher Aisyah ni!!!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails