Thursday, October 31, 2013

Work At Home Muslimah

“Aisyah, kenapa ko beriya-iya berbisnes?” tanya seroang sahabat.

“Minat dan kepuasan. Lama sangat tunggu posting” Jawabku.

“Ko cari duit macam nak kahwin je.” Soal sahabatku sekali lagi.

“Ish, tak de lah, asal keje lebih sket ko fikir kahwin. Ko nak tahu ape cita-cita aku?”

“Alah, senang je. Ko tu graduan UPSI of courselah jadi cikgu. Sekarang ni ko buat master mesti kerjaya ko tu pensyarah.”

“Betul tu, tapi hakikatnya aku nak jadi WAHM.”

“Hah? xpernah dengar pun.”


“Work At Home Mom atau Work At Home Muslimah. Means, bekerja di rumah.”

“Haha, macam tak percaya je. Bukan ke ko ni  jenis tak suka terperap kat rumah. Sokmo busy dan berprogram.”

“Aku akan buktikan satu hari nanti. Cari income dari rumah sangat berbaloi berbanding kerja makan gaji di samping aku dapat jaga anak-anak aku sendiri tanpa menghantar ke taska or nurseri.”

“Tu diaa, berfikiran jauhnya ko ni.”

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails