Saturday, October 8, 2011

REHLAH

Assalamualaikum.

Mata saya masih terkebil-kebil melihat assignment yang berlambak-lambak ini. Tiba-tiba diri saya jadi blur sekejap. Jika ikut hati yang bersemangat, semuanya ingin saya selesaikan dalam masa yang sama tetapi sudah pasti di luar kemampuan saya. Jika ikutkan rasa hati yang seakan putus asa pula, ingin saja ditinggalkan semua dan berkelubung dengan comforter dan melelapkan mata. Mudah, habis cerita. Tetapi dek kerana terngiang-ngiang pesan ummi di kampung, saya gagahkan juga menyelak secebis dua helaian.

Ah, saya tidak mudah berputus asa. Hampir 3 tahun telah saya lalui dan masih ada 1 tahun setengah lagi berbaki. Saya menarik nafas sedalamnya. Saya mesti teruskan usaha. MESTI!

Setiap kali menyenarai pendekkan perkara yang perlu dibuat, tutorial yang perlu disiapkan dan assignment yang perlu dihantar, senarai pendek itu menjadi panjang. Banyaklah pula. Ehmm..kuncinya adalah bergerak sekarang tanpa perlu bertangguh. (Hehe, tapi masih sempat nak update blog Aisyah Mawaddah)

Tersengih sendiri saya apabila perlu memujuk hati. Bermacam cara dicuba. Antaranya, kalau agak-agak rasa malas menguasai diri dan fikiran, saya angan-angankan betapa indahnya tatkala menatap kejayaan dan bergelar seorang guru atau pensyarah yang cemerlang dari semua aspek dan sentiasa berkebolehan dan bijak menguruskan masa. Cewahhh, saya memang macam ni.

Berkesan ke..?? Cubalah.

Oh, semalam saya bersama housemates 1-1-14 keluar berjalan-jalan dan rehlah di tasik Proton City setelah berjam-jam menghadap tugasan yang tidak pernah habis. Salah satu aktiviti untuk tenangkan fikiran dan berehat sebentar sambil makan –makan.

Syukur gembira kerana dikurniakan sebuah keluarga kecil yang bahagia di rumah dan sebuah keluarga yang besar di UPSI, Tanjong Malim.

Thanks to all my housemates 1-1-14


Cikgu-cikgu yang suka berjalan


Makan nasi kerabu


Gelagat kami~



No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails