Monday, May 9, 2011

SELAMAT HARI IBU

~Hargailah kedua ibu bapa kita selagi mereka masih ada~

Assalamualiakum wbt.

Detik masa terus berlalu tanpa menanti sesiapa dan semakin hari umur kita pun akan meningkat bersama pengedaran masa. Kita semua dilahirkan di dunia ini melalui seorang insan yang bernama ibu. Begitu besar peranan dan jasa insan yang bernama ibu ini. Oleh itu renungkanlah sejenak apakah yang telah kita lakukan untuk membalas segala budi ibu ini. Sekurang-kurangnya peluk dan ciumlah ibu masing-masing yang dapat berjumpa atau sekurang-kurangnya telefon ibu bagi mereka yang duduk berjauhan.

Al-Qurtubi, seorang pakar tafsir menunjukkan bahawa ibu adalah orang yang paling berhak menerima kebaikan yang berupa kasih sayang dan penghormatan daripada anak-anaknya sebanyak 3 kali ganda jika dibandingkan dengan kebaikan yang berupa kasih sayang dan penghargaan yang berhak diterima oleh seorang bapa daripada anak-anaknya.

Sempena Hari Ibu ini, Aisyah ingin mengucapkan Selamat Hari Ibu buat semua ibu-ibu di seluruh dunia amnya dan yang paling khusus buat ummi tercinta Pn Rushida bt Elias. Aisyah sayang ummi sampai bila-bila…muawwhhh!!

Wajah ummi yang cukup memberi ketenangan pada diri.
P/s: Sebelah itu adik bongsu Aisyah yang paling manja lagi sihat walafiat. Harap maklum.



Selamat Hari Ibu juga buat opah yang dikasihi

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails