Friday, January 21, 2011

JANUARI INI


Salam buat sahabat-sahabat yang setia mengunjungi blog Aisyah Mawaddah ini. Hampir 3 minggu Aisyah tidak mencoretkan sesuatu sebagai entry baru. Follower pun semakin bertambah. Alhamdulillah, bila ada insan yang membaca tulisan kita, itu bererti dia menghargai usaha yang kita lakukan. Harapan Aisyah, semoga apa yang ditulis ini akan menjadi manfaat untuk diri Aisyah dan sahabat-sahabat sekalian.

Alhamdulillah, program besar JMK untuk bulan ini sudah selesai cuma selepas ini kami akan berkursus sahaja pada hujung bulan. Insyaallah. Sepanjang bulan Januari ini Aisyah memang agak sibuk sehinggakan Aisyah dilarang untuk menderma darah pada Karnival Insaniah Bestari kerana kurang tidur dari 5 jam. Alhamdulillah, Aisyah kini telah sembuh dari demam, batuk dan juga sakit tekak. Terima kasih buat teman-teman yang sentiasa mendoakan kesejahteraan kesihatan Aisyah. Hanya ungkapan ribuan terima kasih yang mampu Aisyah berikan. Syukran.

Bukan mudah untuk kita thabat dalam perjuangan. Bagi Aisyah segalanya bermula dari dalaman kita sendiri. Motivasi dan disiplin diri perlu kuat. Hubungan kita dengan Allah perlu dijaga. Sekarang ini Aisyah sedang belajar ilmu kesabaran, ketabahan, kecekalan yang tidak terdapat di dalam bilik-bilik kuliah. Apabila Aisyah menyoroti dan membaca kisah-kisah pejuang wanita, Aisyah berasa sangat cemburu kerana mereka semua begitu kuat dalam menghadapi segala mehnah yang diberikan. Mereka menjadi sayap kiri kepada mujahid dan mengorbankan segala jiwa, harta, masa, kehidupan untuk syahid ke jalanNya. Aisyah tidak mampu menjadi seperti mereka tetapi Aisyah ingin bekerja keras seperti mereka.

Terima kasih buat kakak-kakak dan sahabat-sahabat kerana sudi pinjamkan bahu kalian untuk diri ini. Tidak lupa juga kawan lama yang Aisyah kenal dari bangku sekolah lagi yang turut memberi kata-kata nasihat , “ Jangan biarkan urusan kepimpinan membuatkan kita terabai dalam menjaga hubungan dengan Allah dan lupa untuk menambah ilmu. Jangan kita hanya asyik membuat program untuk orang lain sehingga kita abaikan program dan aktiviti yang telah Allah susun untuk kita.”

Sekian.

1 comment:

armouris said...

info tentang kurang tidur di SIHAT SELALU - Kanser Angkara Kurang Tidur

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails