Wednesday, January 19, 2011

ARAHAN YANG MUDAH


Jangan baca artikel ini. Artikel ini tidak mengandungi sebarang formula matematik mahupun fakta-fakta sains. Jadi, hentikan bacaan anda kalau anda masih membaca artikel ini. Arahan saya cukup mudah. Anda hanya membuang masa anda. Jika maklumat penting dan menarik yang anda cari, di sini bukan tempatnya. Berhenti membaca sekarang. Jangan baca artikel ini. Saya ulangi kali kedua jika anda masih belum mencerna arahannya. Jangan degil. Untuk pengetahuan anda, anda masih membaca artikel ini. Sudah saya katakan, jangan baca artikel ini. Susahkah untuk menuruti sebuah arahan mudah? Seperti saya katakan tadi, anda hanya membuang masa anda. Tiada apa yang anda cari di sini. Sedar atau tidak anda sebenarnya masih membaca artikel ini. Kali terakhir saya mohon, agar jangan baca artikel ini. Nampaknya arahan saya ternyata sia-sia. Sudah dapat apa yang anda cari?


Artikel di atas sengaja dinukilkan untuk menguji sejauh mana anda mampu mengikut arahan. Bagi sesiapa yang berjaya menghentikan bacaan dengan hanya membaca ayat pertama, tahniah diucapkan. Bagi yang tidak, fikir-fikirkan...

***

Allah suruh tutup aurat, jangan pakai ketat-ketat
Allah suruh jauhi maksiat, jangan duduk rapat-rapat
Allah larang kita buat jahat, jangan suka khianat
tapi apa kita buat?

Susahkah nak ikut arahan Allah?
Nak tunggu matahari terbit di baratkah baru nak berubah?

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails