Thursday, April 29, 2010

Cuti sem bermula...


Alhamdulillah, entri kali sekadar ingin menyatakan bahawa cuti semester UPSI akan bermula pada 5 Mei , dan ana yakin bahawa sekarang ni kebanyakan universiti sudah pun bermula cuti semester. Manakala exam ana akan berakhir pada 4 Mei, iaitu paper Falsafah dan Dasar..huhu

Melihat roommate, housemate, dan penghuni Kolej Harun Aminurrashid yang sedang sibuk mengemas barang untuk pulang bercuti ke kampung masing-masing, timbul rasa iri hati dan cemburu pada mereka. Sedangkan diri ini terpaksa mengorbankan cuti semester dengan pelbagai aktiviti yang direncanakan oleh pihak kolej kediaman untuk Jawatankuasa Mahasiswa Kolej (JMK) baru sidang 2010/2011. Biarpun tidak dapat menikmati hari-hari cuti di rumah, tapi pengalaman yang bakal ana timba adalah sesuatu perkara yang paling bermakna dan berharga dalam hidup yang tidak dapat dikecapi oleh semua mahasiswa UPSI (hanya yang terpilih sahaja)..hehe (memujuk diri)

Selaku JMK Blok 3, ana sedang sibuk merencanakan aktiviti blok yang bakal dilaksanakan pada semester hadapan. Selain itu, ana ingin membuktikan bahawa kepada felo-felo serta rakan seangkatan JMK bahawa ana mampu melaksanakan tugas dengan baik biarpun masih baru lagi. Insyaallah segala pengalaman ana semasa menjadi REXCO akan digunakan dengan sepenuhnya. Tidak lupa juga kepada Kak Nurrohmah yang banyak memberi tunjuk ajar dan bersabar dengan kerenah Aisyah yang bermacam-macam ni sehingga Aisyah dapat anugerah REXCO terbaik..thanks kak nor.

Buat sahabat-sahabat seperjuangan sekalian, semoga kita semua menjadi pasukan JMK yang mantap bagi sidang 2010/2011. Tidak sabar rasa nak pergi program Baktisiswa Perdana, apa-apa pun gerak kerja mesti diselesaikan terlebih dahulu.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails