Monday, November 7, 2016

MEAT BALL SWEDISH

Semalam Kak Atikah tumpang tidur di bilik saya. Segan pula, sebab Kak Atikah adalah seorang ustazah. Dah lah tetamu pulak tu. Tak kan saya tak memasak untuk tetamu kot. Tiba-tiba teringat 'meat ball' frozen yang saya beli minggu lepas yang ada dalam peti ais. Keluarkan meat ball dari (ruang sejuk beku). Lepas 10 minit, saya goreng. Untuk sos black pepper Swedish ala-ala IKEA saya amik kat fb je.

Al maklum ler, saya spesis jarang masuk dapur. Bajet busy!!! Sebenarnya saya tak de mood nak masak sebab tinggal sorang je. Selalu pergi kantin sekolah untuk mengisi perut.

Teringin pula nak cuba resepi 'meat ball swedish' ala-ala IKEA. Saya dah pernah makan kat IKEA dulu. Last pergi tahun 2012. Memang sedappp!  Memandangkan bahan-bahan mudah didapati, apalagi saya memulakan projek "Dapur Teacher Aisyah".

Memang bangga beb, macam tak percaya je buat sendiri. Kebiasaan cubaan kali pertama memang menjadi dan sedap. Kalo nak buat kali kedua selalu tak sedap sangat. Hahaha...so beruntung bagi mereka yang dapat rasa resepi pertama saya ini.

Lunch itu saya buat Melayu + Swedish. Perut melayu kena makan nasi. Malam pula saya rebus spageti. Maka inilah hasilnya.

Nasi goreng + meat ball swedish

Tadaaaa...kecur lidah tak?

 spageti + meat ball swedish, baru lah nampak western sket....hahaha

Nak resepi?? Saya amik kat fb, saya pula jenis yang tak suka ikut sukatan. Main bantai sesuka rasa. 

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails